Rate this post

Współczesne media starają się bardzo umiejętnie wykorzystywać modę do podnoszenia własnej oglądalności czy sprzedaży. Najważniejsze jest więc umiejętne śledzenie tego, co jest aktualnie najmodniejsze i interesuje wszystkich ludzi bez względu na ich wiek czy płeć i język. Internet stanowi doskonałe medium, w którym regularnie pojawiają się nowe trendy i gdzie ludzie kształtują opinię publiczną. Telewizja i prasa staje się więc coraz częściej odtwórcza i stara się jedynie odpowiadać na pojawiające się trendy. Kreowanie mody i samodzielne wpływanie na to, co nagle staje się medialne, było niedawno domeną każdego profesjonalnego medium. Dziś w coraz większym stopniu o tym, co jest modne i interesujące decydują przede wszystkim ludzie bardzo młodzi, użytkownicy Internetu, czyli nowe pokolenia. Wszystko, co pojawia się na rynku staje się więc siłą rzeczy coraz bardziej dopasowane do potrzeb ludzi najmłodszych. Chodzi więc często o widowiskowość i opakowanie, ale nie realną wartość jakiegoś produktu.